ADMINISTRATIVE CLERK (FULL TIME)
General Purpose
To provide administrative and clerical support to ensure the efficient operation of the department or office
ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES
· Preparing complex reports using independent judgment.
o Gathering, assembling, analyzing and preparing variety of complex forms, reports, checks, statements and legal documents.
· Keeping office records.
o Computing, accepting, preparing and giving receipts for charges, fees, deposits due, and depositing money.
o Preparing, checking, verifying and listing invoices, bills, vouchers, payrolls, and time records.
o Taking care of all money matters for office, handling contingent
fund, travelling expense accounts, payrolls, and requisitions.
o Keeping records of contracts, work reports, and reports of
personnel and preparing statements or reports from such records, and
small petty cash accounts.
ADMINISTRATIF CLERK (FULL TIME)
General Purpose
Untuk memberikan dukungan administratif dan administrasi untuk menjamin operasi yang efisien dari departemen atau kantor
PENTING TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB
• Mempersiapkan laporan kompleks menggunakan penilaian independen.
o Gathering, perakitan, menganalisis dan menyiapkan berbagai bentuk
yang kompleks, laporan, cek, laporan dan dokumen-dokumen hukum.
• Menjaga catatan kantor.
o Computing, menerima, mempersiapkan dan memberikan tanda terima untuk biaya, biaya, deposito jatuh tempo, dan deposito uang.
o Mempersiapkan, memeriksa, memverifikasi dan daftar faktur, tagihan, voucher, gaji, dan catatan waktu.
o Mengambil mengurus semua masalah uang untuk kantor, penanganan dana
kontingen, bepergian rekening pengeluaran, gaji, dan permintaan resmi.
o Menjaga catatan kontrak, laporan kerja, dan laporan personil dan
pernyataan mempersiapkan atau laporan dari catatan tersebut, dan kecil
rekening kas kecil.
o Reconciling bank balances and inventory reports.
o Reviewing and making entries in book of accounts or other records.
o Reviewing and making entries in book of accounts or other records.
o Receiving and checking applications for building permits, licenses,
registrations, and determining if the applicant meets the requirements
and issuing or denying requests.
o Maintaining the filing and coding systems for correspondence,
department operations, records, files, and invoices and developing new
coding systems as required.
· Providing service and connection to the public/ possible clients.
o Serving the public by answering inquiries, listening to complaints,
and answering technical questions requiring knowledge of recognized
legal and office practice, procedures and regulations.
o Introducing the company to possible clients, and accomplishing the initial marketing strategy.
o Rekonsiliasi saldo bank dan laporan persediaan.
o Meninjau dan membuat entri dalam buku rekening atau catatan lainnya.
o Meninjau dan membuat entri dalam buku rekening atau catatan lainnya.
o Menerima dan memeriksa aplikasi untuk izin bangunan, lisensi,
pendaftaran, dan menentukan apakah pemohon memenuhi persyaratan dan
menerbitkan atau menolak permintaan.
o Mempertahankan pengajuan dan coding sistem untuk korespondensi,
operasi departemen, catatan, file, dan faktur dan mengembangkan sistem
pengkodean baru seperti yang diperlukan.
• Memberikan layanan dan koneksi ke masyarakat / klien mungkin.
o Melayani masyarakat dengan menjawab pertanyaan, mendengarkan keluhan,
dan menjawab pertanyaan teknis yang memerlukan pengetahuan tentang
praktek hukum dan kantor diakui, prosedur dan peraturan.
o Memperkenalkan perusahaan untuk klien mungkin, dan mencapai strategi pemasaran awal.
0 komentar:
Posting Komentar